У НЦ «Мала академія наук України» був проведений телеміст із Європейською організацією ядерних досліджень

Уже доброю традицією стало проведення Національним центром «Мала академія наук України» міжнародних телемостів для обдарованої молоді. Цього разу у великій фізичній аудиторії НТУУ «Київський політехнічний інститут» відбувся телеміст із Європейською організацією ядерних досліджень (ЦЕРН, Швейцарська Конфедерація).

Учні київських і харківських шкіл  поспілкувалися з науковцям однієї з найпотужніших наукових лабораторій світу. У залі харківської гімназії № 14 зібралося 130 учнів, а в аудиторії КПІ – понад 300.

На запитання молоді охоче відповідали науковці ЦЕРНу: Микола Зімін (Об’єднаний інститут ядерних досліджень, Дубна, Російська Федерація), Дмитро Ковальський (Каліфорнійський університет, Сан-Дієго, США) і керівник навчальних програм та візитів ЦЕРНу Мік Сторр. Модератором зустрічі була координатор освітньої програми ЦЕРНу Маріна Савіна, яка ознайомила присутніх із діяльністю організації, перспективами України як її асоційованого члена та розповіла про роботу й призначення Великого адронного колайдера.

Під час телемосту учнів цікавила різноманітна інформація про діяльність ЦЕРНу: про вигляд і структуру колайдера, його вплив на екологію, кількість необхідних дослідів для відкриття частки, специфіку робочого процесу установки. До слова, тема екології у запитаннях учнів звучала досить часто. Фахівці Європейської організації ядерних досліджень відзначили таку цікавість молодого покоління до наслідків використання колайдера, але заспокоїли, що шкоди від нього буде значно менше, ніж від АЕС чи хімічних заводів.

Своїми враженнями поділилися молоді дослідники. Зокрема десятикласник київського ліцею «Наукова зміна» Андрій Свідерський розповів, що його питання стосувалося швидкості нейтрино. Нещодавно під час одного з експериментів виявилося, що швидкість нейтрино була більшою за швидкість світла, що вважалося неможливим за законами фізики. Хлопця цікавило, які досліди були проведені, щоб підтвердити або спростувати це твердження. Виявилося, що це була лише помилка в апаратурі, яка фіксувала швидкості цих часток.

Ученицям 10 класу Києво-Печерського ліцею «Лідер» Анастасія Мотрук та Ірина Красько відомі науковці розповіли, що кількість жінок у науці зростає. Також дівчата отримали чимало цінної інформації для наступних наукових досліджень.

Працівники ЦЕРНу відзначили високий рівень наукової підготовки української молоді та висловили готовність частіше з нею спілкуватися за допомогою телемостів.

За матеріалами: http://www.mon.gov.ua/ua/news/26589-mala-akademiya-nauk-provela-dlya-ukrayinskih-yunih-doslidnikiv-telemist-zi-shveytsarieyu