Успішно завершилася перша черга літньої школи Київської МАН

prev next

У мальовничій Пуща-Водиці на території оздоровчого табору «Лідер» із 7-го по 16-е липня 2017 року працювала наукова літня профільна школа Київської Малої академії наук для 50 учнів відділень філософії та суспільствознавства, іноземної філології та зарубіжної літератури, історії.

Програмою школи передбачались різноманітні цікаві навчальні заняття, інтерактивні дискусії, майстер-класи, семінари, практичні заняття та комплекс спільних з табором «Лідер» заходів відпочинкового і оздоровчого характеру.

Під час проведення майстер-класу «Збереження національних традицій і сучасність», який провела Пінчук Вікторія Олексіївна, старший вчитель історії школи І-ІІІ ступенів №218 Деснянського району міста Києва, молоді дослідники дізнались про розвиток національного українського одягу, ознайомилися із споконвічними традиціями його оздоблення. Учні змогли помилуватись родинним рушником початку ХІХ століття. Для його створення використовувалися складна техніка вирізання та вишивка білим по білому, що притаманна саме українцям. З ХVІІІ ст. на теренах України поширилася так звана брокарівська вишивка: причиною цьому стало створення купцем Генріхом Брокаром, французом за походженням, шаблонів нетипового вишивання. Рушники і вишиванки були основним багатством української жінки, а діти до 3-х років одягали довгі сорочки – льолі. Учні були дуже вражені тим, що за одну із жіночих прикрас, коралове намисто, можна було придбати маєток.

Інтерактивне заняття: «Літературний калейдоскоп», яке проводила Ніяка Інна Володимирівна, керівник секції зарубіжної літератури Київської МАН, було надзвичайно цікавим та пізнавальним. Учні поринули у атмосферу казок, міфів, творів видатних письменників: «Дюймовочка», «Маленький принц», «Аліса в країні чудес», міф про Геракла, «Пригоди Шерлока Холмса». Використовуючи знання про головних персонажів, потрібно було скласти одну цілісну історію. Завдяки такій творчій мисленнєвій діяльності відбувається розвиток вмінь та навичок у створенні власних проектів, написанні творчих робіт тощо.

Соціологічне дослідження – значення, сутність та зміст, чому відбуваються погіршення та покращення у соціумі, фактори, що впливають на необхідність змін… Ці, та багато інших питань розглядали під час проведення інтерактивного заняття: «Методики проведення соціологічного дослідження», яке провели: Павлова Дарина Михайлівна, кандидат соціологічних наук, доцент, завідувач сектору моніторингу та оцінки соціальних проектів Українського інституту соціологічних досліджень імені Олександра Яременка, та Карчина Лариса Яківна, завідувач відділу навчально-виховної роботи КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді», керівник секції педагогіки. Дослідники розглядали поняття кількісних та якісних опитувань, дізналися про типи опитувань. Отримані знання, безперечно, стануть у нагоді під час написання науково-дослідницької роботи.

Всі ми живемо у глобалізованому світі, а тому засідання дискусійного клубу на тему: «Геополітична ситуація в Україні. Історія та сучасність», яке провів керівник секції соціології, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри маркетингу та поведінкової економіки Університету економіки та права «КРОК» Хорошенюк Андрій Павлович, було на часі. Під час засідання відбувся жвавий диспут щодо періодів розвитку української держави, визначення та протяжності кордонів України з країнами постсоціалістичного табору. Не зайвим виявилось повторення найбільш важливих дат державотворення країни. Викликали гостру дискусію аспекти моделювання та побудови геополітичного майбутнього України.

Ми вже навчилися літати в повітрі як птахи,

ми вже навчилися плавати під водою як риби,

нам ще залишилось навчитися жити на Землі як люди!

Ці слова відомого англійського письменника Бернарда Шоу були взяті за гасло під час проведення інтегрованого практичного заняття «Екологічна свідомість молоді – гарантія майбутнього». Завідувач кафедри екології та безпеки життєдіяльності Національного транспортного університету, доктор технічних наук, професор Хрутьба Вікторія Олександрівна запропонувала розробити та створити власні проекти, щоб не залишатись байдужими у ставленні до природи, та на звичайних буденних прикладах переконала у необхідності покращити екологічну ситуацію хоча би там, де живемо.

Відродження України та її державності вимагає пильної уваги до визначення ролі особистості в історії, адже історія – це не лише факти, події, явища, а насамперед люди, які жили і творили у ту чи іншу епоху. Навчально-презентаційне заняття на тему «Михайло Грушевський: людина, вчений, політик», яке дуже майстерно провели Кучеренко Микола Олександрович, провідний науковий співробітник Історико-меморіального музею Михайла Грушевського, та Карчина Лариса Яківна, залишило незабутній слід у душах та серцях молодих пошуковців. По завершенні заняття була проведена вікторина, де юні дослідники продемонстрували щойно набуті знання!

Потрібно сказати, що свої знання вміння та навички учні МАН презентували на протязі всього навчання.

Як досягти майстерності у викладенні інформації та презентувати свої досягнення? Як зацікавити присутніх та донести свої знання? Як втримати увагу слухачів? Саме на такі, та багато інших питань, були дані відповіді під час проведення інтерактивного практикуму «Креативне мислення» старшим науковим співробітником Національного Києво-Печерського історико-культурного заповіднику Горовим Анатолієм Васильовичем. Методист відділення історії Київської МАН, керівник секції всесвітньої історії Хорольська Тетяна Володимирівна, запропонувала юним дослідникам зануритись у сиву давнину та познайомитись із розвитком медичних знань періоду язичництва та за часів християнства. Інформація була надзвичайно цікавою, адже окрім аспектів розвитку медичних знань, учні дізнались про деякі аспекти історії релігії.

Молоді пошуковці прийняли активну участь у засіданні медіаклубу «Розвиток креативного та критичного мислення», яке провела дитячий психолог, арттерапевт, леготерапевт – Бурдукало Марія Миколаївна, кандидат психологічних наук Інституту соціальної та політичної психології НАПНУ. Засідання проходило у формі командної гри та складалось із декількох сесій: перегляд відео-матеріалів, командна робота та презентація результатів. Люди не раз задають собі життєво важливі питання, відповідь на які людство шукає не одне століття. Проте стає очевидним: щоб почуватися гідним серед інших, стримувати себе, уникати конфліктів та образ потрібно наполегливо працювати над собою.

Як досягти успіху? Який він, портрет успішної особистості? Складові успіху, успішна та неуспішна особистість… Як досягти мети та які резерви особистості? Розробка кроків для досягнення успіху! Відповіді на ці та інші питання були отримані під час проведення інтерактивного практикуму «Пізнай себе». І саме цей захід став родзинкою всього періоду навчання у літній науковій профільній школі, адже проводила його вихованка секції «Педагогіка» Брайко Олександра.

Після закінчення занять у літній науковій профільній школі молоді дослідники написали звіти та захистили їх.

Літня наукова профільна школа для учнів-членів Київської МАН проходила на базі оздоровчого табору «Лідер». Тому не дивно, що молоді науковці долучились до участі у більшості заходів та занять табору:

Смуга перешкод (тренування, проходження, змагання);

Матеріальна частина вогнепальної зброї,  дії солдата в бою;

Вогнева підготовка: стрільба в тирі з  пневматичної гвинтівки, основи снайпінгу;

Школа виживання (основи виживання в умовах лісу та міста);

Рукопашний бій;

Мінно-підривні загородження (встановлення, виявлення, подолання);

Цивільна оборона (захист від зброї масового ураження);

Плавання (навчання, змагання, подолання водних перешкод, рятування потопаючих);

Перша медична допомога в польових умовах;

Знайомство з історією та традиціями рідної землі;

Хореографія (сучасні та народні танці, чірлідінг);

Різноманітні квести та спортивні змагання;

Вечірні конкурсно-розважальні програми, концерти, кінофільми  та дискотеки.

Без перебільшення можна сказати, що всі заходи табору прийшлись до вподоби!

Висловлюємо щиру вдячність адміністрації табору, директору табору «Лідер» Гранаткіну Івану Вячеславовичу та заступнику директора з військово-патріотичного виховання Заболотному Олександру Олексійовичу за спільну плідну співпрацю, креативність, доброзичливість, уважність та розуміння. За вагомий внесок у розвиток дитини-особистості, допомогу у визначенні із своєю цивілізаційною приналежністю, формування позитивного ставлення до війська, знань та навичок військової справи, закладення фундаменту громадянської позиції.

Фотогалерея

foto
Літня школа Київської МАН
Всi фото more

Опитування

Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН