Тренінг-практикум від Київської МАН для освітян столиці: «Графологія: читаємо дитину за почерком»

prev next

"По пазурах дізнаюся лева".
Італійське  прислів'я


В рамках проведення тижневого освітнього фестивалю управлінської майстерності «Kyiv EdFest» 2 листопада 2018 року відбувся тренінг-практикум «Графологія: читаємо дитину за почерком»,  організований Київською МАН для керівників та вчителів закладів освіти столиці.
Якщо взяти стосик дитячих зошитів, то дуже добре видно, як сильно відрізняється почерк навіть тих дітей, які навчаються в одному класі й приблизно одного віку. Є чимало праць психологів, у яких описано особливості почерку дорослих людей, а так само досліджень зв’язку між почерком та характером. Але зовсім мало подібної інформації існує про дитячий почерк. Саме тому під час тренінгу-практикуму від Київської МАН Марина Фоменко, медичний психолог, графолог, засновник «Першої Української Школи Графології», розповіла учасникам про графологію
Графологія вивчає відображення особистості в почерку. Цей зв'язок обумовлений тим, що моторні рухи руки утворюють почерк, управляються мозком і несуть на собі відбиток психічних процесів. Ще Аристотель вважав, що почерк відображає душу того, хто пише. Питанням цим цікавилися математики, антропологи, письменники. А ось сам термін "графологія" з'явився через 250 років після того, як філософ Камілло Бальді написав свою книгу "Про те, як за письмом можна дізнатися характер і властивості того, хто пише", яка стала першим трактатом з дослідження почерку.
Під час тренінгу Марина Фоменко навчила педагогів розуміти психологічний стан кожної дитини, проаналізувавши її почерк. Такий підхід дозволить попередити складні ситуації, які впливають на учня, виявити сильні сторони, які варто розвивати. Та, власне, ці знання не завадять і для самоаналізу, наголосила тренер.
Учасники тренінгу-практикуму дізналися:
1. Що таке почерк і як він формується у дитини.
2. Що робити, якщо дитина погано (неохайно) пише.
3. Про що може розповісти почерк дитини.
4. Як робити діагностику почерку дитини за основними методами графологічного аналізу.
5. Основні та допоміжні практичні інструменти під час аналізу почерку (натиск, нахил, розмір, злиття та відокремлення букв, проміжок між словами та рядками тощо).
6. Аналіз форми написання певних літер для виявлення певних станів дитини (внутрішня непроявлена агресія, образи у відносинах з батьками, складнощі у спілкуванні з ровесниками, нестача фізичної активності, психологічні та фізіологічні розлади).
7. Дисграфія та дислексія. Основні ознаки цих відхилень. Як діагностувати ці стани за почерком дитини.
Значну увагу було приділено розгляду прикладів аналізу почерку дитини та формуванню у педагогів практичних навичок та прийомів діагностики психофізичних станів учнів за почерком. Освітяни дізналися, як можна виявити на ранніх стадіях психологічні та фізичні проблеми у дитини.
Усі присутні в цій урочистій залі (адже тренінг відбувся в залі Президії Малої академії наук України, що знаходиться за адресою: вул. Михайла Коцюбинського,1) мали змогу насолоджуватися прекрасною лекторською майстерністю Марини Фоменко: 2 години тренінгу «пролетіли на одному диханні», і учасники цього заходу навіть після двох годин «не відпускали» її, ставлячи питання з теми її виступу. А тема виявилася настільки корисною, що не було жодного учасника тренінгу, хто б не конспектував почуте. Адже Марина Фоменко не тільки розповідала, що про характер та психічний стан людини говорить почерк, а й пояснювала, як треба спілкуватися з «власником» почерку у тому чи іншому випадку. А це як раз і є індивідуальний підхід до дитини, котрий є основою сучасної  педагогіки.
Раді, що керівникам освітніх закладів та вчителям сподобався цей діловий захід, і вони дізналися багато цікавого про те, як прочитати дитину за почерком та виявити на ранніх стадіях психологічні і фізичні проблеми у дитини. Сподіваємось, що знання та навички, отримані під час тренінгу, нададуть їм можливість активно застосовувати їх у своїй практичній діяльності. Учасники тренінгу-практикуму висловили подяку за корисно та цікаво проведений час бізнес-тренеру Марині Фоменко.

Фотогалерея

foto
Розпочала роботу Лабораторія лідерства та фасилітаційних практик Київської МАН
Всi фото more

Опитування

Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН