Київська МАН для освітян столиці: круглий стіл «Філософія та філософування у Новій українській школі»

prev next

У рамках реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», діяльність якої базується на засадах особистісно-орієнтованої моделі освіти, 15 травня у конференц-залі Президії Малої академії наук України відбувся круглий стіл з елементами тренінгу «Філософія та філософування у Новій українській школі».

У заході, організованому КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді» та Школою мислення і комунікацій «PRAXIS» НЦ «Мала академія наук України», взяли участь фахівці факультету філософської освіти і науки НПУ імені М.П. Драгоманова, історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка, Інституту обдарованої дитини НАПН України, відділу суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України.

На запрошення долучитись до дискусії відгукнулись педагоги тридцяти загальноосвітніх шкіл м. Києва, представники районних управлінь освіти, науковці, експерти громадської освітньої спільноти.

З вітальним словом до учасників круглого столу звернулись: Поліщук Ірина Юріївна,директор КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді», заслужений працівник у сфері послуг України, к.х.н.; Дробот Іван Іванович, декан факультету філософської освіти і науки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, д.іст.н., професор; Тищенко Людмила Миколаївна, методист з історії та суспільствознавства РНМЦ Управління освіти Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації.

Модерувала західАдаменко Надія Богданівна, керівник секції «Філософія» відділення філософії та суспільствознавства Київської МАН, заступник декана з навчально-методичної роботи, доцент кафедри філософії факультету філософської освіти і науки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, к.філос.н.

Метою круглого столустало обговорення та формування стратегії дій щодо впровадження упрактику нової української школи підходів методики «Філософія для дітей», методології та методів проблемно-пошукового, діяльнісного навчання, орієнтованого на формування у дітей основних компетентностей та вмінь вищого порядку, необхідних для вирішення складних життєвих проблем та самореалізації.

Загальна тематика дискусії заходу мала такінапрями:

·                   дитинство, освіта та філософія;

·                   філософія для дітей – освітній рух та інноваційна методика;

·                   навички критичного та креативного мислення в освітніх стандартах;

·                   типові навчальні програми з розвитку мислення та вивчення філософії;

·                   філософування як культура школи;

·                   методологічні умови навчання філософії;

·                   сертифікація вчителів з філософії;

·                   позашкільні школи та освітні центри з розвитку мислення та філософії з дітьми.

Доповідачі: Додонов Роман Олександрович, завідувач кафедри філософії історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка, д.філос.н., професор, з темою доповіді «Філософські компетентності у початковій, середній та вищій школі: проблема розмежування»; Кришмарел Вікторія Юріївна, член журі секції «Релігієзнавство» відділення філософії та суспільствознавства ІІ (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАНУ, старший науковий співробітник відділу суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН України, к.філос.н., з темою доповіді «Навчання філософії та компетентнісний підхід в освіті: засади, аспекти, впровадження»;Левицька Оксана Михайлівна, методист ІІ категорії НЦ «МАНУ», фасилітатор Школи мислення і комунікацій «PRAXIS» НЦ «МАНУ», з темою доповіді «Досвід філософування та практики «Філософія для дітей» Школи мислення і комунікацій «PRAXIS»».

Після жвавого обговорення учасники круглого столу засвідчили свою готовність до активної і системної співпраці у процесі реформування освіти з органами влади усіх рівнів, педагогами, науковцями, учнями та їхніми батьками, громадськістю, а також прийняли Резолюцію.

Тож сподіваємось, що ми вийдемо всі разом на реальні практичні підходи та вміння, які зможемо спільно впроваджувати у повсякденне життя.

Фотогалерея

foto
Розпочала роботу Лабораторія лідерства та фасилітаційних практик Київської МАН
Всi фото more

Опитування

Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН