Інклюзивний експериментальний проект Київської МАН для Київського міського центру реабілітації дітей з інвалідністю

prev next

Підтримка інклюзії у сфері позашкільної освіти наукового спрямування, розширення аудиторії через залучення різних вікових та соціальних груп, залучення дітей з особливими освітніми потребами до науково-дослідницької діяльності  – новий напрямок Школи лідерства і фасилітаційних практик Київської МАН, яка у травні 2019 року розпочала експериментальний інклюзивний проект для дітей з Київського міського центру реабілітації дітей з інвалідністю.

Перша зустріч-знайомство відбулась 8 травня, яку провела Інеса Миколаївна Пустовалова, керівник Школи лідерства та фасилітаційних практик  Київської МАН, практичний психолог, тренер вищої категорії, засновник та провідний тренер курсу з ораторської майстерності  для підлітків «Blablаtalk». Яскраве знайомство відбулося через невербальну вправу «Передай хід», яка розвиває дрібну моторику, включає емоційних стан  дітей і задіює психофізіологію. Діти проговорювали своє ім’я, з ентузіазмом називали свої захоплення та улюблені заняття, адже з кожного хобі можна зробити успішний проект, у тому числі – науковий. Кожен юний учасник отримав мотивуюче завдання – протягом 5 хвилин презентувати своє захоплення у науковому стилі, на підготовку якого   одержав тиждень.
17 травня вихованці Київського міського центру реабілітації дітей з інвалідністю протягом відведених кожному 5 хвилин успішно презентували власні захоплення у науковому стилі та одержали мотивуючі футболки на пам'ять. Заняття провела Кагляк Олена Володимирівна, завідувач кабінету відділу організаційно-масової роботи Київської МАН. У цей же день Юхимович Віктор Романович, кінезіолог, психолог, давній партнер Школи лідерства та фасилітаційних практик  Київської МАН, провів для дітей майстер-клас на тему «Повір у себе та власні можливості». Він розповів учням про важливість натхнення та віри у себе, займався з ними звукотерапією, дихальними вправами, вправами на відчуття власного тіла та управління ним.
22 травня до вихованців Київського міського центру реабілітації дітей з інвалідністю завітав Лев Цесарук, вихованець відділення технічних наук Київської МАН, учень 5 класу спеціалізованої школи №304 з поглибленим вивченням інформаційних технологій. Хлопець розповів ровесникам про власний науковий шлях та захоплення програмуванням, свої наукові досягнення та плани на майбутнє. У юному віці Лев уже є автором трьох комп’ютерних ігор: «Цифри. Усне рахування» на Скретчі, «Лабіринт» та «Вестерн 2 Д» мовою Пайтон. Він двічі увійшов у «ТОП 10» Всеукраїнського конкурсу з інформаційних технологій для дітей та молоді «iTalent» в номінації «РОЗРОБКА ГРИ» (м. Київ, 2018 та 2017 рр.); посів І місце у конкурсі з інформаційних технологій серед учнів та вихованців навчальних закладів з програмним проектом «Цифри. Усне рахування» в номінації «Програмування» (2017 р., м. Миколаїв); двічі завойовував ІІ місце в шкільній олімпіаді з інформатики (2018 р. та 2017 р.); був учасником ХІІ Всеукраїнського фестивалю науки-2018 (м. Київ), ярмарки мейкерів «Kyiv Mini Maker Faire 2018», учасником літньої школи з програмування «CODE Summer. First Step in IT» (2018 р.). Наостанок юний розробник продемонстрував дітям у комп’ютерному класі власноруч створену комп’ютерну гру «Вестерн 2 Д» та надав можливість пограти у неї всім бажаючим. Юхимович Віктор Романович провів ще один комплекс вправ зі звукотерапії та управлінню власним тілом. Цього разу у заняттях взяли участь не лише діти, але й їх батьки.
29 травня заняття з пісочної терапії провели Лощиліна Світлана, психолог, арт-терапевт, та Дробинко Валерія, фахівець із соціальної роботи, тренер соціально-психологічного тренінгу, давні партнери Школи лідерства та фасилітаційних практик  Київської МАН. Вихованці Київського міського центру реабілітації дітей з інвалідністю власноруч створили картини з кольорового піску, що дозволило стабілізувати психоемоційний стан, вдосконалити координацію рухів, пальцеву моторику, стимулювати розвиток сенсорно-перцептивної сфери, тактильно-кінестетичної чутливості, розвивати навички спілкування та мовлення, орієнтацію у просторі, стимулювати пізнавальні інтереси та розширити кругозір, урізноманітнити засоби співпраці.
У наступному навчальному році Київська МАН планує продовжити реалізацію експериментального  інклюзивного освітнього проекту для дітей з особливими освітніми потребами. Адже філософія інклюзії полягає у тому, що люди, і особливо, діти не можуть бути ізольованими від суспільства через особливості розвитку чи інвалідність. А соціальна взаємодія різних представників суспільства є необхідною для розвитку і формування особистості і демократичного суспільства.

 

Фотогалерея

foto
Настановча сесія у новому форматі від Киівськоі МАН
Всi фото more

Опитування

Адреси розташування веб-сайтів:

Волинське територіальне відділення МАН

Рівненське територіальне відділення МАН

Житомирське територіальне відділення МАН

Київське обласне територіальне відділення МАН

Київське територіальне відділення МАН

Чернігівське територіальне відділення МАН

Сумське територіальне відділення МАН

Львівське територіальне відділення МАН

Тернопільске територіальне відділення МАН

Хмельницьке територіальне відділення МАН

Вінницьке територіальне відділення МАН

Черкаське територіальне відділення МАН

Полтавське територіальне відділення МАН

Харківське територіальне відділення МАН

Луганське територіальне відділення МАН

Закарпатське територіальне відділення МАН

Івано-Франківське територіальне відділення МАН

Чернівецьке територіальне відділення МАН

Кіровоградське територіальне відділення МАН

Дніпропетровське територіальне відділення МАН

Миколаївське територіальне відділення МАН

Запорізьке територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН

Севастопольське територіальне відділення МАН Київське територіальне відділення МАН Івано-Франківське територіальне відділення МАН